Proyectos de cooperación

PROJECTE 444/22: Promovent la participació cap a una educació equitativa i de qualitat a San Lucas i Palacagüina.

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Entidad Local

Eivissa

Año

2022

Área geográfica

América del Norte, Central y Caribe

País

Nicaragua

Sector CRS

11130 - Formación de profesores

Area sectorial

111 - Educación, nivel no especificado

ODS/ODM

ODS4 - Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos

Meta ODS/ODM

Meta 4.2: Para el año 2030, asegurar que todas las niñas y niños tengan acceso a un desarrollo de la primera infancia de calidad, a la atención y a la educación preescolar para que estén listos para la educación primaria

Tipo de cooperación

Indirecta

Instrumento

Proyecto

Canalización

(Bilateral) Otras entidades sin ánimo de lucro del país donante

Entidad canalizadora

Fons Pitiús de Cooperació

Localización

Madriz. San Lucas y Palacagüina

Contraparte local

Unidad de Concertación y Cooperación Municipalista

Fecha inicio

1 de septiembre de 2022

Fecha fin

31 de mayo de 2023

Importe total del proyecto

37.423 €

Total comprometido por la Entidad Local

8.178 €

Total desembolsado en el año por la Entidad Local

8.178 €

Marcadores

Género Medio ambiente Gobernabilidad Cult. & Indígenas Comercio Migración y desarrollo Salud sexual y reproductiva y salud infantil
No Orientado No Orientado No Orientado No Orientado No Orientado Otros Fines No Orientado

Marcadores de Río

Biodiversidad Cambio climático - Mitigación Cambio climático - Adaptación Desertificación
No Orientado No Orientado No Orientado No Orientado

Descripción resumida

La pandèmia de la Covid ha incrementat les problemàtiques que ja tenia el sector de l?educació, ampliant les desigualtats, l?abandonament escolar i deteriorant encara més la qualitat de l?ensenyament. El projecte que es presenta basa la seva eficàcia en la col?laboració per a la construcció d?aliances entre els centres educatius participants, el Ministeri d?Educació i els governs locals, com a entitats més properes als centres educatius. Així, pretén contribuir a la restitució del dret a una educació de qualitat prenent en consideració el context de la pandèmia a onze centres educatius d?educació primària: Colegio Público Urbano Cristo Rey i les escoles rurals José Julián, Ramón Alfaro, Eladio Garmendia, Rafaela Herrera, José Santos Zelaya, Cacique Diriangen, Emmanuel Mongalo, Edmundo Díaz Ríos y Salvador Vílchedels del municipi de San Lucas i l?escola Nicarao del municipi de Palacagüina. Les principals activitats que es plantegen són les següents: - Intecanvi cultural entre centres educatius sobre realitats de desenvolupament en contextos diferents. - Acompanyar la formació institucional de docents, amb la nova modalitat de Encuentros Pedagógicos de Interaprendizaje (EPI). Amb el projecte es cobrirà el 20% de les despeses d?aquesta formació. La resta l?aporta el Ministeri d?Educació (60%) i Municipalitat (20%). - Millora de la infraestructura escolar mitjançant petites inversions en ambients i recursos educatius. Aquestes millores es valoren al llarg del curs, per la qual cosa no estan definides en el moment en què es presenta el projecte.