Proyectos de cooperación

Reforç escolar per al la integració dels infants immigrants a Tànger

< Cerrar ventana

Entidad Local

Consejo Insular Menorca

Año

2018

Área geográfica

Norte de África

País

Marruecos

Sector CRS

11240 - Educación primera infancia

Area sectorial

112 - Educación básica

ODS/ODM

ODS4 - Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todos

Meta ODS/ODM

Meta 4.1: Para el año 2030, asegurar que todas las niñas y los niños completen educación primaria y secundaria gratuita, equitativa y de calidad que conduzca a resultados de aprendizaje relevantes y efectivos

Tipo de cooperación

Directa

Instrumento

Proyecto

Canalización

(Bilateral) ONG del país socio

Entidad canalizadora

AHLAM

Localización

Tànger

Contraparte local

AHLAM

Fecha inicio

31 de diciembre de 2018

Fecha fin

31 de julio de 2020

Importe total del proyecto

75.980 €

Total comprometido por la Entidad Local

20.000 €

Total desembolsado en el año por la Entidad Local

20.000 €

Marcadores

Género Medio ambiente Gobernabilidad Cult. & Indígenas Comercio Migración y desarrollo Salud sexual y reproductiva y salud infantil
No Orientado No Orientado Significativo No Orientado No Orientado Codesarrollo No Orientado

Marcadores de Río

Biodiversidad Cambio climático - Mitigación Cambio climático - Adaptación Desertificación
No Orientado No Orientado No Orientado No Orientado

Descripción resumida

Els sol·licitants d?asil i immigrants subsaharians, per la pròpia natura de la seva situació, al abandonar les seves llars, sovint entren a Marroc pertorbats i desorientats després d?haver realitzat (en general) un perillós viatge. Trastorn post traumàtic, shock i a més a més trastorns comuns entre els fillets i filletes immigrants i refugiats. Per la major part d?aquests immigrants i refugiats, assistir a l?escola és un gran repte a nivell lingüístic, cultural i logístic. Aquests problemes s?agreugen entre les poblacions de baixos recursos o en situació de pobresa i marginalitat, on també influeix la dificultat a l?accés a l?escola, ja sigui per traves burocràtiques de documentació o per motius particulars dels fillets i filletes i les seves famílies. Tot i que la legislació marroquí preveu l?accés a menors immigrants a l?educació, independentment de la seva situació legal a Marroc, aquest dret és exercitat en pocs casos degut a múltiples factors: por al contacte amb l?administració pública pel fet de ser identificats per la policia, falta de recursos per assumir els materials escolars i vestimenta, desconeixement dels seus drets o falta de coneixement del darija, àrab i/o francès. Aquelles i aquells que van a l?escola, sovint es troben agrupats a classes especials en les que casi bé no s?avança en el pla docent, donant-se una situació de ghetització dels menors immigrants a les pròpies aules. El projecte està especialment dissenyat per compensar les condicions de vida precàries de 30 fillets i filletes de famílies immigrants refugiades més desfavorides a la regió de Tànger, oferint-les unes condiciones de vida mínimament dignes que redueixin el risc d?abandó de la seva formació escolar i acadèmica. A la present proposta es focalitza l?acció amb menors immigrants i refugiats damunt dos eixos d?intervenció: 1- L?assistència alimentària i psicosocial: proporcionar assistència psicosocial per l?atenció dels fillets i filletes immigrants refugiats/des en situació de vulnerabilitats que pateixen traumes psíquics i assegurar una continua distribució de cupons alimentaris als fillets amb la finalitat de lluitar contra la mal nutrició, mendicitat, les situacions de desnutrició i desequilibri alimentari. 2- L?aprenentatge: posar en marxa un programa d?educació bàsica preescolar per als fillets i filletes immigrants i refugiats menors de 6 anys i cicles de formació o cursos d?àrab i darija i desenvolupament personal per als fillets i filletes de 6 a 12 anys. A més a més es treballarà estretament amb les administracions locals marroquines encarregades de la prestació de serveis socials a la infància (Entraide Nationale, Diección General de Infancia y Juventud, Ayuntamiento de Tánger, CRTTA) a l?establiment de sinergies que permetin la inclusió d?aquesta experiència pilot als seus programes socials. El projecte té com a objectiu general afavorir el benestar i l?educació dels fillets i filletes immigrants i refugiats de la regió de Tànger. Partint de la premissa de que si els fillets i filletes prosperen milloren les perspectives de les seves famílies per prosperar a llarg termini.